23 Ocak 2018 Salı

MELANKOMİK NOTLAR - 39

Whatsap'ta kendime mesaj atmanın mümkün olduğunu yeni öğrendim, artık not etmek istediğim şeyleri kendime mesaj olarak atarken Facebook'u değil de Whatsap'ı kullanıyorum, süper oldu bu. Yalnız ilginç bir şey var; beni bazen çevrimiçi göstermiyor da "en son şu vakitte görüldü" diye gösteriyor. Nerdeyim ki?
Kuyruğunu ısırmayı nihayet başarmış köpeğin durumu...gibi bir durum. Ama error veriyor kuyruğu ısırınca :)

Anlamadıklarıma ek:
Instagram'daki takipçilerimin yarısı ecnebi iken hikayeme bakanların neden % 95'i Türk?

"Ölümü gör bak"taki kasıt  söyleyen kişinin ölüsünün görülmesi midir yoksa "ölüm"ü gör, yani "ölüm ile karşılaş" mıdır? Tercihler bu farka göre ciddi değişiklikler arz edebilir de ondan sordum.

Test edildiğimi fark ettiğimde benden beklenenin tam tersini yapmak özel zevklerim arasında geliyor. Sen misin sınayan, inadına en düşük puanı alayım da gör...kafası.

Öğrenmem gerekenler: şovmenlik, politiklik

Sürekli hayırsız olanın peşinden koşarsan  hayırlısının olması gayet normal, ne şaşırıyorsun ki? :p

Kural: hiçbir soysuz, soysuzluğunu sergileme fırsatını ıskalamaz. Ama asalet sadece gerektiğinde belli edilen bir şey.

Sosyal medya hesaplarımdaki engellemeleri çözdüm, bir çeşit arınma gibi. Ama Instagram'dakiler çöz çöz bitmedi! Şu takip edip bırakanları engelliyordum bir aralar, bu yüzden oranın engelli listesi şişmiş de şişmiş, uğraşamadım artık bıraktım. Arınamıyorum!
Ne acayip ya bütün bu her şey! Evet.

Etkinliklerle ilgili basit ve işlevsel bir kriterim var: bir etkinlik o kadar zaman sigarasız kaldığına değmeli.
Bu hesapla en önemsediğim etkinlik oruç olmuş oluyor :)

Şöyle de tuhaf bir durum var ki; bir şeyden en çok bahsedenler o şeyin en nasipsizleri olabiliyor. Ahlakın öneminden bahsedenlerin ahlak fakiri olmaları, sürekli sevgiden bahsedenlerin güdük bir sevme kabiliyetine sahip oluşları yahut ona bile sahip olamayışları, dürüstlüğün öneminden en çok dem vuranların en yalancı olanlar olmaları vs. "Eksiğin lafla tamamlanması" diyorum buna ben ama yok yani, ondan da başka bişi bu.

İnsan bir kez soğuyunca bir daha üşümezmiş...Georg Buchner abi böyle buyurmuş.
Bir fotoğraf hocam vardı, çok sanatçı ve aşırı deli bir adamdı. Kendisi söylemişti, her akşam rakı içermiş ve yine her akşam rakı içmek için bir konsept sebebi olurmuş. O sebep de çok zaman tek bir fotoğraf olurmuş. İyi fotoğraf tarifi de bunun üzerindendi, iyi bir fotoğrafa bakarak bir gece rakı içilebilmeliymiş...öyle derdi. Bir gecelik meze olamıyorsa o fotoğraf yaramaz yani.
Alkol kültürüm yok, konsept sebep bilmem...ama olsaydı bir geceyi kesin şu söze ayırırdım. Ciğerimi yedin be adam, o nasıl güzel cümle?! Parça tesirli.


"Herkes" aslında "her kes" şeklinde ayrı yazılması gereken bir ifade. Kes, kimse demek, herkes de her kimse yani bütün insanlar manasına geliyor. "Bikes" var mesela bugün kullanılmayan, "kimsesiz" demek. "Kes" kelimesi kullanımdan düşünce "herkes" de ayrı ayrı manalı olamadığı için bitişik yazılıyor.
Dünyanın dönüşü tam da böyledir. Yanlış, doğru olur ve doğruluğu sorgulanmaz. “Herkes”in neden bitişik yazıldığını anlayan aynı anda başka pek çok şeyi anlar.

Aynı fotoğraf hocası (fotoğraf sanatçısı ve yönetmendi aslında) benim  direğin üzerine konan kuşlu fotoğrafımı çok beğenmişti (kolay beğenmezdi) ve şöyle demişti: direklerin üzerine konan kuşları kadınlara benzetiyorum.
Değişik benzetmeler konusunda ben de hiç fena değilimdir ama bunca yıl geçti, hala kuş-kadın bağlantısını kurabilmiş değilim, orijinal adamdı vesselam. Kafası her iki manada da güzeldi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...