2 Şubat 2012 Perşembe

ÇARESİZ "ASLINDA"LAMALAR

Bir ispat için bir ömür harcamaya değer mi? Değmez.
Cevabı “okbejtif akıl” verdi. Objektif akıl, yani içinde bizim olmadığımız, yani duygulanmalardan yoksun, yani  dışarıdan…ve sahte.
Bir ömür bir ispata yeter mi? Yetmez.
Bu cevabı veren de herhangi biri…herhangi birimiz-biriniz. Oldukça içeriden, oldukça insan.

Bilir misiniz ki çalmasını hiç bilmediği bir enstrümanı çalabilseydi muhteşem çalacağını iddia edecek kadar çaresizdir insanoğlu…ve diretir…ve ispatlamaya çalışır çünkü yaşamakta kalmaya çalışır.

İşe yaramaz değilim baba.
Aslında orospu değilim sevgilim. (eski sevgiliye)
Ben aslında sözünün eriyim, güvenilirim, hem yiğit hem de mertim. (bu da eski sevgiliye)

Ey insanlar!
Ezik değilim, asosyal değilim, çirkin değilim… bilakis oldukça kültürlüyüm, her ortama uyum sağlamasını da bilirim…
Köylü de değilim, kıro hiç değilim, hatta sizinle birlikte kırolarla gayet güzel alay edebilirim..bir deneseniz?
Sonra benim laf oturtmalarım vardır çok fena, hazır cevaplık mı? işte bendeniz, haha, hiçbir lafın altında kaldığım görülmemiştir…çünkü karşımdaki ne derse desin ben konuşmaya devam ederim. Çok süper ince espri anlayışlarım da vardır. Televizyonlardan sadece belgeselleri seyrederim, diziyle falan işim olmaz.
Sonra siyasi falan öyle çok fikrim var ki! Hem sapına kadar müslümanım  hem de Atatürkçülük’te rakip tanımam…bir bilseniz beni ah bilseniz!
Sonra film festivalleri benden sorulur, şarkının iyisini en iyisinden bilirim. Sanatsal bir şeyleri ben bilmiyorsam o şeyler kesin çok gereksizdir, yoksa bilirdim. Bir de güzel dans ederim ki…ama gerek yok.
Bilmek isteseniz bilirsiniz, hadi birazcık çaba gösterin, alıcı gözle bakın bana, baksanıza ne kadar esprili ve ince belliyim, ışığı yandan yediğimde profilden nasıl güzel göründüğümü fark etmediniz mi? ya yeni saç rengimi? Dekoltesizken bile güzel olduğumu değilse de dekoltesiz güzelliğime bile çok güvendiğimi fark etmediniz mi?
Ben dünyaları içerim de yalpalamam, attığımı vururum, arabayı iğnenin deliğinden geçiririm son sürat…başka türlü performanslarım da var, çok açık söyleyemem burada ama bilinmesini isterim…ve ayrıca çok uzun, en uzun.(umarım öyledir, kesin öyledir)

Ve ben…hakkımda kimin ne düşündüğünü hiç sallamam, umrum olmaz…bildiğimden şaşmam, önemli olan kendimi nasıl hissettiğimdir, benim kendime ne dediğim önemlidir sadece.
Ve yalan söylemem ve yanılmam hem de asla!

Birazcık benden ister misiniz?

13 yorum:

  1. O "ben"den herkeste yeterince yok mu ? :)

    YanıtlaSil
  2. "birazcık benden ister misiniz?" cümlesindeki "ben", "benlik" manasında değil, yaranmaya çalışan birinin basit-çağrışımsız cümlesi sadece.
    yaranmaya çalışan "ben"den herkeste yeterince var mı peki? var tabi:)

    YanıtlaSil
  3. İki ben'i de kastettiydim ki :)
    Hepimiz bir nokta öyleyiz aslında, kabullenilmek,araya alınmak,beğenilmek için kıyafetler uyduruyoruz kendimize. Bu "yaranma" olayının ise sebebinin ve sınırlarının irdelenmesi gerekmez mi,o insanı bu yaranma fiilinden dolayı yargılamadan kabul etmek için?

    YanıtlaSil
  4. yargılama yok ki...hem de hiç:)
    dalga geçme var sadece azıcık ama kendimi ya da herhangi bir insan evladını o dalga geçmenin dışında konuşlandırmadım...
    o yaranma isteğinin muhtevası kesinlikle incelenesi tabi ki...içinde "bilinmek istemek" de var mesela:)

    YanıtlaSil
  5. Vardır tabii,olmaz mı :)

    YanıtlaSil
  6. İzleyicilerin de giderek artıyor ha.. Popülerliğin nimetleri şımartmasın sonra seni :)

    YanıtlaSil
  7. beni hiç bir şey şımartamaz, benim şımarmam eşyanın tabiatına aykırı!
    çünkü zaten şımarığım:)

    YanıtlaSil
  8. gayet ciddi, felsefik falan başlayan yorumların sekizincide "yesinler" kıvamına dönüşmesi nasıl da ilginç oldu değil mi:p

    YanıtlaSil
  9. İlginç mi, yooo, gayet normal. "Yesinler çelişkili cümlenizi beyefenndi'nin kısaltılmışıdır zira kendileri. Sadece üslup değişmiştir, içerik aynı felsefiliği korumaktadır:)

    YanıtlaSil
  10. bugün insansızlaşmak istiyorum istemem desem yazını okuyorum ..

    YanıtlaSil
  11. umarım bu benim için iyi bir şeydir...

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...