23 Ağustos 2011 Salı

MELANKOMİK NOTLAR - 13

Vietnamlılar da Vietnam sendromu yaşamış mıdır acaba hiç? Abd hastanelerinde grup terapilere katılmışlıkları var mıdır ?

“İyi ki varlar” dediklerim ya en başta yok olasılarsa!
-Ne yaman bir dilemma, ne yoğun bir istifham değil mi Cevat abi?
-Yok be Benjamin’im, homoseksüel bir paradoks sadece.

İnsan yenebilir de yenilebilir de. İkisi de aynı şeydir.
Yamyam atasözü.

Venedik Taciri filminde Al Pacino ne yapıyor! O nasıl bir oyunculuktur! Harbi büyüksün, gözlerim fırtladı!
Beri yandan filmin şiirsel bir akışı var, frekansına girilip kalınası kesinlikle. Sonunu beğenmedim yalnız, mahkemedeki çok zekice diye sunulan savunmayı da önceden tahmin etmiştim ve hiç de zekice bulmadım, mantık hatası var hem.

Sevgili Steve Mcqurry; iyi ki beleş gününde gezmişim sergini, gezmek için para vermeye değmez zira sergin!

Tuhaf genellemelerim var, daha da tuhafı gerçekten inanıyorum bunlara! Uzun duruşma sahneleri varsa o film güzeldir mesela. Ya da bi şarkı “bu gün” diye başlıyorsa güzeldir. Piyanoyla birlikte yürüyorsa da güzeldir o şarkı. iyi roman 200 sayfa  falan olur.

Sivri biberi sevip sevmediğimi bilmiyorum. Acı olanına bayılıyorum, olmayanından nefret ediyorum. Tavuk da öyle…Yağ-sos değmemiş ve pilavın üzerindeyse bayılıyorum, diğer bütün hallerine gıcık oluyorum. Kanat hariç, o da fena değil sanki.
Aynı anda hem nefret edip hem de çok sevdiklerim yiyeceklerle sınırlı değil.

İnsanlar “müptela”nın anlamını biliyor ama “iptila”yı bilmiyor, tuhaf! Cahil olmakla suçlayacağı kişiye “cahil cühela” diye haykıranların durumuysa sadece ironik değil aynı zamanda klinik! “İvme” kelimesinin anlamını oturup anlatsan bile anlayamayacak bir çok kişinin bu kelimeyi sürekli cümle içinde kullanması da fena! Yanlış kullanıyorlar tabi hep, “hız” manasında kullanıyorlar, doğrudan “hız” deseler olmuyor…nedense! "Dumura uğramak" da "çok şaşırmak" zannediliyor. Elif Şafak’ın Aşk kitabından sonra da tasavvuf merakı “ivme” kazandı:p Şemsomanyak dolu her yer! Mevlana da hümanistmiş iyi mi:p

Bir salak asla salaklık yapmaz. Salaklık diye salak olmayan birinin arada bir yaptığı salakça davranışlara denir. Hiçbir deli de deliremez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...