20 Ağustos 2011 Cumartesi

MELANKOMİK NOTLAR - 12

Tutunmaya çalışmayan biri tutunamayan değildir.

Bir insan ki zekayla muhayyilenin veled-i zinasıdır…Kesinlikle kork hatta uzak dur mümkünse. Sıkıysa da sevme!

Bir avuç kelime kıtaları birbirinden ayırır, yer sarsıntısı gibi. Uçurumlara köprü atan cümleler de var” demiş Cemil Meriç…İyi ki de demiş.

Kızıl akpremişim ben! Ürkütüyor beni bu burç yorumları bazen, ilgilenmediğim halde! Şöyleymişim tam olarak:
Siz akrep burcunun sinisizmini almışsınız. Hayatta ciddiye aldığınız şeylerin sayısı o kadar fazla ve bu ağırlıktan kurtulmak için ironiye o kadar sığınıyorsunuz ki görende dünyaya beş akçe vermediğinizi zanneder. Ama hayır öyle değil. Hayat sizin için koca bir bilmece. Bu yüzden kuyruğunuz hep havada dolaşıyorsunuz. Evet, içinizde bir miktar zehir taşıdığınız da doğru. Ama o zehrin gücüyle, birine zarar vermemek için gösterdiğiniz çaba da doğru orantılı.

Hayatımda ilk defa olarak yazın erken bitmesini istiyorum. Özel bir sebebi de yok, bitsin işte.

Ölçüsüz ve ucu açık, gerçek insanlı gerçek sohbet özledim. Sıkıldım ordaymış gibi yapmaktan.

Tavuğun yumurtlamaktan muradı hep çocuk sahibi olmak mıdır acaba? Kuluçkaya yatmayacaksa neden yumurtlar ki bir tavuk, civciv hayaliyle değil midir o yumurtlamalar? Eğer öyleyse tavuğun hayallerini kırıp tavada mı pişiriyoruz?
İneğin yavrusu emsin diye ürettiği sütü memelerinden sıkıp yoğurt yapmalarımız da var ama tavuğun durumu daha fena sanki!


5 yaşındaki trabzon'lu çocuğun dolmuşta annesine kurduğu cümle:
hem vuriysin hem ağlama diysin!..
bir çoğunun bir ömür çözemediğini 5 senede çözmüş çocuk, helal:)

İnsanın yüreği her an bir şiirden fırlamış bir dize tarafından hasarlanmaya açık…dikkatli olmak lazım!

En iyi de yengeç burcu kişileriyle anlaşıyormuşum, bunu öğrenmek için de test çözdüm!...üff ne ki bunlar yaa, ilgilenmez halim daha iyiymiş, lüzumsuz kafa karıştırma bunlar sadece!

İki mum çiçeğim de epeyce uzayıp içimdeki “ne güzel kokacaklar” beklentisini iyice büyüttükten sonra yakalandıkları amansız hastalıktan kurtulamayarak vefat etti:( hem de hiç kokamadan! Halbuki sularını eksik etmedim, vitaminler verdim, gayet güzel ışık alıyorlardı, beyaz beyaz hastalanınca da ilaçladım falan ama…vadeleri dolmuş:( çok ayıp ettiler bana, böyle değildi kavlimiz. Yenilerini almaya da cesaretim yok…du bakalım hele.
Balkondaki yaseminler vakitleri gelince çiçek açıp koktular ama…öyle belirsiz, şahsiyetsiz, yavşak bi kokma! Tüh sizin kalıbınıza:p
Difenbahyanın yüksekliği tavan yüksekliğini yarım metre kadar geçmiş durumda! Tavanı delemeyeceğime göre benden çözüm beklemesin lütfen, kendi çözümünü kendi üretsin.
Öküz ebatlı kaktüsün de sağlık problemleri var galiba. Of yaa, ölme bak kaktüs, yüzüne bakmam ölürsen.
Mutfaktaki kapıya yakın çiçekle koltuğun arkasındaki çiçek (adlarını bilmiyorum bunların) beklenti ötesi bi güzellik ve sağlık içindeler, afferim lan size.
Bauhaus’tan aldığım Atatürk çiçeği sefil bir hayat sürmeye devam ediyor, böyle alışveriş merkezlerinden çiçek almamam gerektiğini geç de olsa öğrendim nihayet, alayı hasta bunların, paraya kıyıp fidanlıktan almak lazım.
Kaç senedir yalan yamuk hayata tutunmayı başaran dracena bilmem ne çiçeğinin yerini değiştirip yapraklarını azaltınca çiçek kendine geldi, bi aferin de ona.
Yıllardır itin kuyruğu gibi ne uzanıp ne kısalan arokaryada (evin en kıdemli çiçeği) alttan sararmalar var. Büyümedin, bari ölme şerefsiz!
Kauçukta da adam olma belirtileri var, afferim.
Menekşede vukuat yok, yeni çiçekler bekliyoruz kendisinden.
Bu arada ben çiçeklerimle falan konuşmuyorum, su verip geçiyorum, mesafelidir kendileriyle ilişkilerim. Buraya yazacağım falan da yoktu da…içime fena yer etti şu mum çiçekleri, çok bozuldum, onları yazacaktım sadece, onlardan girince de diğerlerinden bahsetmemek olmazdı.

Daha iyi bir insan olmak mümkün. Başka hayatlar da öyle.

7 yorum:

  1. “Bir avuç kelime kıtaları birbirinden ayırır, yer sarsıntısı gibi. Uçurumlara köprü atan cümleler de var” demiş Cemil Meriç'in bu sözünü ben de çok beğenmiştim ve çiçekler olan muhabbet gayet güzel,samimi..:) Ha bu arada yaz bitmesin:)

    YanıtlaSil
  2. bitsin işte yaa, kazak giycem ben:)
    bi de ışık çok kötü yazın!

    YanıtlaSil
  3. Mum çiçeklerini,dıştan bakıldığında sağlam ve çok güçlü görünen ama içine baktığında ,çok narin ve kırılgan insanlara benzetmişimdir. İlgi ve sevginin onlar için sudan daha kıymetli olduğunu düşünmüşümdür.Bukadar özverinin karşılığında senede bir verdiği hediyenin kokusunun ürerine de tanımam. Bence mum çiçeğiyle olan arkadaşlığını gözden geçirirsen çok yakında sana bir hediye daha verebilir..Burçlar konusunu çok baside alma bence o konu çok derin :))

    YanıtlaSil
  4. mum çiçekleri game over oldu gizem, vefat ettiler bildiğin, söktüm mecburen, yoklar artık, saksıları boş:(
    mum çiçeğinin kokusunun üzerine tanımama da kesinlikle aynıyız, "tek koku söyle" desen mum çiçeğini söylerim. cinsini felan araştırıp yeni bir çift alma planlarım var ama...du bakalım, acele yok:)

    YanıtlaSil
  5. O burç yorumcusunun gözlerinden öpüyorum :)

    (Hanımeli yok muydu balkonda filan)

    YanıtlaSil
  6. hah bi hanımeli eksikti! eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmeyelim lütfen:)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...