4 Aralık 2017 Pazartesi

MELANKOMİK NOTLAR - 37

Aradığını bulma garantin yok ama her bulduğunu muhakkak aramışsındır. (Bkz. boncuk)

Detay veremem ama şu günlerde değişik deneyimler içindeyim, bir şeylerin arifesindeyim gibi hatta şahsi milenyum sonumu yaşıyor olabilirim. Böyle her şeyi tek bir seferde anladım anlayacağım sanki, gerçeklerle aramda son bir ince perde kalmış... gibisinden bi haller işte. Her şeyin bir zamanı varmış ve bu bilgi çok mühimmiş. Bilmiyorum, görecez. (Bkz. "tam ortasındayım yağmurun" şarkısı)

Her şeyi birden anlamak demişken...Dan Brown'un Başlangıç'ını okudum, tavsiye de ederim. Finali, vaat ettiğini arz etmemekle birlikte yine de doyurucu. Melodram takip eder gibi okuyan dimağlar kitabı ateizme övgü sanabilir ama aslında tam tersi.
Bilimi dinin antitezi hatta düşmanı gibi sunmak bir Batı adetidir ve bu bakış açısını yaygınlaştırmayı da hayli başardılar. "Adet" demek çok da doğru olmayabilir çünkü Batı'da Ortaçağ'a karşı gelişmiş bir reflekstir bu düşünce. Brown abi de bu düşüncenin değirmenine bayağı su taşıyor (Melekler ve Şeytanlar'da da genel mevzu bilim-din savaşıydı) fakat finalde o fanatik taraftar ayaklarından vazgeçiyor. Kitabı ilgi çekici kılmak için kullandığı sofistike numaralar aslında o ayak dediklerim.
Bilim ve din yarışamazlar-savaşamazlar çünkü aynı kulvarda değiller. Brown da finalde (finalden de sonra aslında) bu hakikati gayet net teslim ediyor. Benim açımdan sorun yok yani, sondaki desen-kod meselesi de çok şık.
Bu adam neye hizmet ediyor onu da anlamış değilim zaten. Çıkış kitabı olan Da Vinci Şifresi tam bir Hristiyanlık düşmanı ve semitist bir kitaptı hatta çıkışı antisemitist bir film olan Tutku'ya (Passion Of The Christ)  cevap mahiyetindeydi. Ama sonradan o çizgi devam etmedi niyeyse.
Amma uzun not oldu bu da, az daha detay versem tek başına yazı yani! (Bkz. düşen çene)

Kendime not:
Tamam okumak güzeldir amenna ama...tek seferde 200 sayfayı geçme! Son dönemler abarttım da azıcık... ölçü iyidir. (Bkz. baş ağrısı)

İnsan sevgisiyle dolu ama insanları da sevemeyen insanın dramı da ne hazindir di mi? (Bkz. öylee)

Kaybetmekten korkma. Unutma ki başarıya giden yol kaybetmekten geçmez belki, kim bilir nereden geçer yani ne bileyim ben ama sen gene de kaybetmekten korkma. O elindekini de kaybet, haah iyice kaybet, kaybet kaybet, elde avuçta hiçbir şey kalmasın sakın. Bitti mi? Sktir git şimdi.
Dedim bir başarı reçetesi de ben yazayım ama sonunu tutturamadım sanki:p

Yaptığım kontrollü deneyler neticesinde iyice emin olmuş bulunuyorum ki... birden fazla  sosyal medya ortamında birden fazla kişi tarafından stalklanıyorum. Kimliği belirsiz kişiler tabi ki ve iz bırakmayı da asla düşünmeyen kişiler. Bütün tespit edebildiğim de bu kadar, hiçbir işe yaramayan bir tespit :)
Tamam, merak rasyonel olmalı, amenna da...yine de sıyıramıyor işte yakasını lüzumsuz meraklardan insanoğlu. (Bkz. heyhat)

Ebru Gündeş gibi hissediyorum son günlerde...Zarrab'la yatıp kalkıyorum çünkü! (Bkz. tövbe)

Suzi'ye arkadaş olsun diye bir yavru kedi aldım, adını "Mavi" koydum, manyak muhteşem güzel bir şeydi ama...ablama verdim... adıyla beraber verdim gitti. İki sebepten oldu bu verme:
İlki Suzi'nin psikolojisi bildiğin bozuldu, hayvanın şaşmaz rutinleri kayboldu, tuhaflaştı. İkinci olarak da onları yalnız bırakıp gidemeyeceğimi anladım. Yavruyu kapalı balkon+mutfak kompleksine kapatıyordum çünkü Suzi kendisini parçalamak istiyordu, o zavallım da sürekli dışarı çıkmak istiyordu. Öyle kolaylamasına çözülecek bir sorun da değildi bu, yavruyu da daha fazla kapalı tutamazdım, götürdüm ablama, gönlünce dolaşacağı bir kendi evi oldu garibin. Onlar da anında benimsedi, meğer onların eksiği de kediymiş, adeta taş gediğini buldu. (Bkz. kedi şart)

Ya sosyal medya stalkerlarının iz bırakmasını tabi beklemiyorum da...şu blogu düzenli takip edenler olduğunu da görebiliyorum, onların hiç iz bırakmaması yani yorum yapmadan okuyup çıkmasını ayıplıyorum. (Serar hariç, o bırakıyo) Yani neticede fikir mikir işleridir şunlar, bu gizem nedir yani di mi? (Bkz. çok ayıp)

Notlardan birine bkz. ilavesi yapmayı unuttuğumu sandınız di mi? Pisliğine eklemedim :p (Bkz. fesat okurcu)

3 yorum:

  1. Mavi gibi muhteşem güzel ve isim annesi olduğum kedinin artık fotolarını bile mi göremeyeceğim yani :(

    Takipçilerin bence yorum yaparak kendi isimlerini yazsınlar, güzel yazılara fikir gerek. Not: zaten gizlenemiyorlar :)

    Serar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl gizlenemiyorlar?! Sayılar dışında bir şey görmüyorum ki :)
      Ablama gittiğimde fotosunu çeker atarım sana :)

      Sil
    2. :) teşekkür ederim.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...