8 Eylül 2016 Perşembe

MELANKOMİK NOTLAR - 31

Kafasına koyduğunu yapan biriysen bir kafanın olması alacağın randımanı arttırır.

İnanmak bedavadır ama hiç de ucuz değildir.

İnsanların pozitif-negatif diye sınıflandırılmasına taraftar değilim, bu iki kelimeyi insanlar üzerinde pek kullanmıyorum o yüzden ama…bazıları da var ki harbi negatif yani, ciddi ciddi geriyorlar insanı, uzak duruyorum onlardan.
İnsanlara “pozitif ol, pozititif ol!” diye baskı yapmak da bir negatiflik alameti bu arada, yapmayın bunu. Her şeyi +- diye açıklayamazsınız!
Gözünüzün gördüğü her şey göründüğünden daha sofistikedir, her türden kolaycılık da sizi yanlış yerlere çıkartır, çıkmayın oralara.

Bizim düğünlerimiz Comparsita'yla başlayıp halayla biter. Ayık batılı kafalar coştukça Türk’leşir, kafayı buldukça kendimiz çıkar içimizden.

Zamanında birinin aklında geçirdiği sürenin kirası istense her şeyini satsa karşılayamayacak insanlar, zaman olur ki her şeylerini satsalar beş dakika misafir olamazlar o akla. Böyle de tuhaftır hayat. Hep derim, zaman gerçekliğin çok mühim bir çarpanıdır. Zaman çarpar.

Kimse "biz kırolar" diye başlamaz cümlesine ama "biz aydınlar" diye başlayan çok... "biz kırolar" diye başlayanın aydın olma ihtimali daha yüksek halbuki.

Misafir dedim de…”Dilde gam var şimdilik lütfeyle gelme ey sürur / Olamaz bir hanede mihman mihman üstüne.” Demiş zamanında güzel bi abimiz. Ne güzel demiş, ne çok severim bu beyti.
Birçok, pek çok çok laf edip de bir tane şöyle zarif-latif söz edemeden geçip gideceğiz şu dünyadan…düşünürüm ben bunu arada (valla düşünürüm), üzülürüm de hatta bu sebepten.
(Yani diyor ki: gönülde gam var şimdilik lütfet de gelme ey neşe, olamaz bir evde misafir misafir üstüne.)

Saçmalık zehirleseydi hepimiz çoktan ölmüştük.

Fıtratı kader diye yaşamak…var böyle bişi.

Her şey olabildim de bi cool olamadım şu hayatta, çok anlatıyorum çünkü, açıklıyorum falan. Ama durağanlıktan paye kapmak da sevimsiz yahu! İyi böyle iyi, şükür anasını satiim :)

Ya düşündüm de…ben böyle faydasız hayırsız laflar edeceğime sevdiğim beyitleri yazsam şuraya… altına da açıklamalarını yazsam… kamuya bir hayrım olmuş olur mu ki? Okuyan olur mu ki acep? Denemeden bilinmez…du bakalım.

Perakende piyasaları bir krizi derinden yaşıyor şu sıralar ama hiç gündeme gelmiyor bu kriz, yokmuş gibi yapıyor herkes, pek geçici gibi de görünmüyor üstelik. Aklı olan kredi kullanıp bir şey almasın, parası olan da saklasın, bir şeyleri şimdikinin yarı fiyatına alacağımız günler uzak olmayabilir. İnşallah yanılıyorumdur.

Bir hafta içindeki ikinci melankomik not oldu bu, bu kadar az arayla yayınladığımı hatırlamıyorum. Kafa not not çalışıyorsa demek :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...