27 Eylül 2011 Salı

ALTERNATİF SÖZLÜK


Orman kanunu : Seveni döverler, döveni severler.

Beni seviyor musun? : Sana yatırım yapmayı düşünüyorum ama ileride kar getirir misin kestiremiyorum…Kooperatife girmek gibi bir şey.

Biz müşterilerimize partner gözüyle bakıyoruz : Üstte olmak isteriz.

Kahrolsun faşizm : Akdeniiiiz akşamlarııı.


Paralı yol : Her tarafına paralar saçılmış yol, hem gidip hem topluyorsun. Müzikhol işletmeciliği böyle bir yol mesela, iktidara yakın müteahhitlik de öyle :p

Tiptop : Araba lastiği yaması. Büyük delikler için. Normal sözlük anlamı (NSA) da böyle.

Seni gidi seni : Seni dümbük seni. (NSA) 
Dümbük : Pezevenk. (NSA) 
Pezevenk : Muhabbet tellalı. (NSA) 
Muhabbet : Sevgi. (NSA)

Senin iyiliğin için : Pasif agresif olma ihtimalimi göz ardı etme.

Tamam ama… : Seni dinlemedim, seni nasıl ikna edeceğimle (ya da kandıracağımla, aynı şey) meşguldü kafam.

Sezen Aksu duygusallığı : Yalan anasını satiim.

Neden sordun? : Cevap vermek istemiyorum.

Arkadaş kalalım : Başkalarıyla sevişme hakkım saklı kalsın.

Seni seviyorum ama... : Başkalarıyla sevişme hakkım saklı kalsın.

Ben aslında… : Eziğin tekiyim.

Hep yanında olmak istiyorum : Zokayı yutmuş insan nidası. Gizli-alternatif manası olamıyor bu cümlenin, ne yazık ki olamıyor!

Ucuzluktan aldım : Aslında çok pahalı.

Festival filmi : Entel çekirdeği.

Tarkovski'ye selam çakma : Bi çeşit egosal veba.

Zaten : Şimdi söyleyeceklerim haklılığımı ispat etmese bile haklıyım.

Sen zaten… : Sözlerini çürütemem ama seni çürütürüm.

Biz size döneriz : Dönmeyiz,

2 yıl garantili : 2 yıl dolar dolmaz bozulacak,

Müşteri odaklıyız : Yavşağız ama sadece gerektiğinde yavşarız.


Başka NSA’lar:
Muayyen: Belirli,
Sittin sene: 60 sene,  
Bıldır : Geçen yıl,
Lütuf : Kendisinden büyük birinden alınan iyilik,
Lütfen : Sen benden büyüksün, istediğimi yapar mısın?
Gazel : Dökülmüş çam yaprağı,
Kutlu : İçinde kut olan,
Kut : Gök Tanrı’nın hakana verdiği ülkeyi yönetme yetkisi,
Eğri : Doğru olmayan,
Eğik : Bahis konusu bir başka doğru ile (referans doğru) paralellik arz etmeyen doğru.
Orospu : Para karşılığında karşı cinsle seks yapan kişi,
Kaltak : Bi bana vermedi,
Mutlu : İçinde mut olan,
Mut : Mersin’in bir ilçesi.

4 yorum:

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...