26 Temmuz 2017 Çarşamba

ASIL

“Kimin şair olacağına kadınlar karar verir”miş.
Kim uydurmuş bilmiyorum da biri böyle bir şey yazmış bir yere, gördüm ben de az önce, böyleymiş.

Hiç de öyle değil, hakikate teğeti bile yok şu sözün.
Lohusa sendromu gibi bir sanrı bu, kadın “ben yaptım” sanıyor, kafası karışıyor ama o şiiri o adamın içine bir koyan var!..di mi?
Adam beyhude yere mi “güzelliğin on par’etmez, bu bendeki aşk olmasa” dedi yani şimdi?

Aklıma ilk gelen “peki bunca boktan şairin bunca sevgilisinin günahı ne” sorusu idi ama bunu mevzu etmeye değmez :)

Sene taa bilmem kaç, kitapçıda avare avare bakınıyorum, Attila İlhan’ın biyografik fotoğraf albümü diye bir kitap gördüm, yeni çıkmış, hemmen atladım üzerine, ne yapmam gerektiğini  biri sufle vermiş gibi sayfalarını karıştırmaya başladım, Suna Su’nun fotoğrafını arıyordum….
Hep merak etmiştim: bu şiirlerin muhatabı kadın nasıl biridir, kime yazılmış olabilir bu şiirler, hangi güzellik yazdırmış bunları bu adama? 
Evet Zehra da var, Sabiha da var ama ille de Suna Su yani, onu çok pis merak ediyordum.
Buldum da, tam sayfa fotoğrafı vardı. Allah için çok güzel kadınmış, öyle böyle güzel değilmiş hem de!

Ama şurası da bir gerçek ki hiçbir güzellik o şiirleri hak edemez, yok yani öyle biri, olamaz. Olan şey Attila İlhan’ın “imgelem kumaşından fazlasıyla ebruli, iyice rahşan bir afet biçmesi”nden başka bir şey değildir, daha da şairce bir söyleyişle Nedim’in “Yok bu şehr içre senin vasfettiğin dilber Nedim, bir peri-suret görünmüş, bir hayal olmuş sana” demesidir olan şey tam olarak.

Adam zaten aşıktır da kadın üstüne gelmiş bulunur.

Olan şey…birinin içindeki yüksek şiddetle-gürültüyle yanan ateşe bir muhatap aramasıdır sadece, arayan bulur, bulursun bulmasına da…sonsuzun o bulduğunun içinde olmadığını anlaman ne kadar sürer ki?

ne vakit bir yaşamak düşünsem
sus deyip adınla başlıyorum
içim sıra kımıldıyor gizli denizlerin
hayır başka türlü olmayacak
ben sana mecburum bilemezsin

Aşk bir baş etme yöntemidir, hiçbir kurala boyun eğmez, otoriteye asla sırnaşmaz… aşk hayatla en müdanasız tarafından bir baş etme yöntemidir. O aşka muhatap tutulan da “bana yapılıyor” sanır... halt etmişsin sen, komiktir yani başka bir şey değil.

Dediğim gibi; o şiiri oraya bir koyan var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...