20 Kasım 2015 Cuma

NAZİRE - 2

Tarih: Şimdisizlik
Yer: Herhangi bir hiç bir yer
Konu: Sonsuzluğu kaybetmek
Konuk: Süleyman


Ayrıntıları getir.
Kazandıklarımız şurda dursun, kaybettiklerimizi hesaba ekle.
Bütün ukdeler aynı kavanozda durmasın, yorgundurlar.
Çınarlı, kubbeli, mavi bir liman hayalini kışlıkların yanına kaldıralım. “Kışlıklarımız yok” deme, varlar! İtliklerimiz de var, onları da getir.
Biraz sonbahar, biraz mahcubiyet hissi, azıcık da keder…tam şurada dursunlar…lütfen kalbime yakın durmasınlar.
Duracaksa aklım dursun, biraz da kalbim dursun.
Saatler durmasın ama…Her şey dursun ve lütfen herkes uyusun.
Öteki ayrıntıları da getir hadi, onlar da hiç bir yerde dursun.
Bir hayal kurdum, fotoğrafını çekmeli henüz kırılmamışken, gelirken makineyi de getir.
Bir de taksi çağır benim için, gideceğim. Hayır sual sorup durma sadece gideceğim. Giderken de hatırlat, alayına söveceğim.
Koca bir yorgan büyüklüğünde bir uyku saklamıştım, onu da götüreceğim.
Telaşlı bir yağmur hazırlığındayım, öyle mehtabın yaldızladığı bir deniz kenarı falan olmayacak, sicim gibi bir yağmur alt tarafı.
Bir de sonsuz bir deniz tasarlamıştım ama koyduğum yeri unuttum.
Sustu mu onlar? Tamam sussunlar.
Neydi o hani revolverli, çocuklu, yürekli şey, nehir de vardı? Siktiret boş ver.
Işıkları da boş ver şimdilik tamam mı, mahzundur şimdi onlar, uyusunlar.
Ben de uyuyayım biraz, biraz da her şey uyusun. Kimse de duymasın bunları…ya da duysun.
Giderken kendini götürmemek fikri de süpermiş bak, lütfen g.tüne sok!

Bütün her şeyi bir sandığa sığdırmak mümkün biliyor musun Süleyman? Yeter ki kapağı olsun. Bir de kilit gerek.


Meraklısına not: http://siir.sitesi.web.tr/attila-ilhan/suleyman.html

4 yorum:

  1. Sandık da var, kilit de mevcut... gel gör ki giderken kendinden başka götürecek ne var bilemedim? Kendin var mısın ? Bunu da bilemedim...
    Nes

    YanıtlaSil
  2. O kadar da değil :)
    İnsanın içinde bulunduğu anın gerçeklerini evrensel ve değişmez sanması yaygın bir yanılgıdır. Bu yanılgı insanın egosundan, kendini önemsemesinden beslenir ve şirk kokar. Bir çeşit şımarıklıktan başka bir şey değildir aslında bu yanılgı. Nefs sever bu şımarıklık halini, o kadar ki hiç de üzgün falan olmadığı halde hüzünlü görünümlü laflar eder insanlar, tutar sosyal medyada paylaşırlar da like beklerler falan...Birazcık işlek bir zekaya sahip bir insan kafasını azıcık kaldırsa büyük yalanı görebilir, görmek istiyorsa tabi.

    YanıtlaSil
  3. Hangi yanılgıdan söz ediyoruz? Hüzünle beslenen ve besleyenlerin olduğu muhakkak ama ben yanılgıda takıldım?

    YanıtlaSil
  4. o anki gerçeklerin evrensel olduğu ve zamanla değişmeyeceği yanılgısı.
    bu gün öyledir, yarın değil.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

ÇOK GÜZELSİN GİTME DUR NOKTASI

Şahsi tarihimizin tekerrür ede ede gözümüze sokmaya çalıştığı toplamda sadece tek bir şey vardır belki de: O aslında öyle değil. Taz...